zondag 19 februari 2017

Viletta jas

De perfecte jas. De Viletta jas uit La Maison Victor.
De jas is eenvoudig van snit en makkelijk van patroon.
Ik had erg veel moeite met de zakken. Het lukte me niet om dit recht te stikken.
Dus na verwoede pogingen week ik af van de werkwijze en naaide ze er met een tweelingnaald op. Toen was het een, redelijk, koud kunstje.

Koud ga ik het hier niet in hebben, met een zacht winterszonnetje.








Leren lusje
Ik twijfelde over meer dan een knoop. Maar hield me toch aan het patroon, kan altijd nog.
Ik spoed mij rap weer naar de markt, want ik zag ook een mooie beige stof.... voor nog een Viletta jas!

Patroon: Viletta jas, La Maison Victor 1/2017 Ik deed geen aanpassingen aan het patroon. Schone pasvorm.
Stof: wollen boucle, voering stof, iets soepelvallends. Geen idee wat het is. Beide van de (stoffen)markt.

3 opmerkingen:

  1. Mooi zeg! Ik ben momenteel bezig aan een exemplaar voor de dochter. Als die meevalt maak ik er zeker ook eentje voor mezelf.

    BeantwoordenVerwijderen