zondag 4 december 2016

Piloten jas

Het was nog begin herfst toen de jas af was. Maar geraakte maar niet op de blog.

Ik gebruikte het patroon van Homemade Mini Couture. En liet wat zakken achterwege, daar las ik ooit een blogbericht over (iets in de zin van: gekke plek, dus ik onthield: niet doen)
Van de steekzakken heb ik wat spijt, dat ze er niet zijn. Nu het kouder wordt wil hij graag zijn handen weg kunnen steken.
Een jasje voor als 't winterzonnetje schijnt.











Het ineensteken van de rits, bezorgde me... misere en stress....
Compleet niet gelijk, de ene kant van de rits was veel langer dat de anderen...
veel gefoefel om het goed te krijgen....
Uiteindelijk was het net als een sprookje: Aan het eind kwam het goed, maar in het midden dus een serieuze draak te verslaan.


Goede stevige lus... is wel nodig
Hij verzocht om binnenzakken. Ik maakte ze iets te smal voor zijn stevige pollekes.

Patroon: Pilotenjas Homemade Mini Couture
Stof: gekregen en bewaard

3 opmerkingen: