maandag 12 december 2016

Jurk met de grote J

Ze wordt groot.... is groot. Acht jaar vandaag.
Ik leefde mij uit met een echte feestelijke verjaardagsjurk. In echte zijde, nota bene.
Een echte meisjes jurk. Nu het nog kan en mag.

Ik nam het patroon van SVDHD 2 als basis.
Het lijfje knipte ik in twee delen, zodat daar tussen de ruffels konden komen.
Voor de rok nam ik 2 keer de stofbreedte.
Ik voerde de jurk compleet met een tweede jurk, hierbij nam ik een cirkelrok om alles extra te laten zwieren.







Patroon: SVDHD 2, aangepast met ruffles.
Stof: Recykleer zijden gordijn.

De jurk maken was een, maar goede foto's maken,... was een tweede.
Dat licht.... moeilijk. In het echt is de jurk zo mooi zacht glanzend. En als ze loopt, ruist het... zo schoon (niet dat dat te horen is op foto, zelfs niet op een waar de belichting juist is)

Gelukkig straalde Juno de duisternis voorbij.


1 opmerking: