zondag 27 november 2016

Handschoenen


Ze zijn zo zalig om te dragen.
Daarom breide ik een paar voor mijn lieve E.
Ze was jarig!

Met vier pennen breien is, als ik eenmaal begonnen ben, verslavend. Want uw rondje is nooit klaar en de pennekes zijn zo klein. Ik geniet zo van het mooie resultaat dat snel ontstaat. Bij het patroon moet je absoluut turven, wil je rechts en links mooi gespiegeld krijgen. Ik zit dan met een boekske op schoot. De helft van de tijd kan ik niet praten omdat ik een breipriem tussen mijn tanden houd en me moet concentreren met tellen ;-) Rustig dus.




Patroon: geen idee waar het vandaan komt, ik kreeg ooit een kopie in een handwerkwinkel.
Wol: Alpaca van Drops

3 opmerkingen:

  1. Supermooi en zo leuk verpakt! Momenteel staan er bij mij lacy beenwarmers op de rondbreinaalden, dat vraagt ook de nodige concentratie :-)

    BeantwoordenVerwijderen