zondag 21 augustus 2016

Naar school

Morgen gaan ze! Het schooljaar begint weer.
En onze Ravi gaat naar het eerste leerjaar.

Vorig jaar was het Juno's eerste keer, zij voelt zich nu al als een vis in het water en stelt haar jongere zusje gerust.

Voor Ravi maakte ik een Ileana dress van Compagnie M. Ik koos voor de prachtige raglanmouwtjes.
Het lijfje is stof van Michael Miller. Dank je E!
De mouwtjes, kraag en de rok recycleerde ik van een jurk. Dank je J!
Bij de mouwtjes zorgde het naaiwerk voor wat... frustratie, De stof was zo dun dat hij makkelijk scheef trok. Toen zat het kraagje ook nog scheef. En met zoveel frustratie had ik te laat gezien dat de rits eigenlijk ook scheef zat. Maar soit, dat heb ik zo gelaten.

Voor Juno maakte ik een tule rok met gouden elastiek en voering. Op de stof zitten gouden verfspatjes. Ik gebruikte geen patroon. De stofbreedte nam ik tweemaal.






Voor in het haar nog wat strikken en linten
Zakken! uit de oorspronkelijke jurk
Super makkelijk!
Nieuwe vestjes, die ik in de solden kocht, lang voordat dit plan er was.
Matchen bijna perfect.
Eigen inbreng van de modellen
Rocco wilde toch ook wel graag op de foto.
Check: er kan mee gezwierd worden. Pluspunt.
Het mooie t-shirt van Juno met de beer: check Rop van Mierlo


Ze hebben er allebei zin in!

3 opmerkingen:

  1. Heel mooi! Ben helemaal weg van het jurkje, mooi gecombineerd, die twee stofjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ze daarmee geen indruk maakt in de klas weet ik het niet ze

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw zeg, wat een prinsessen! Het jurkje is prachtig gecombineerd en het rokje ook helemaal mijn ding. Beide items zou ik zo zelf dragen! Alleen mijn haar wat laten groeien :-)

    BeantwoordenVerwijderen