dinsdag 31 mei 2016

Finally... my first

Ik weet het, sommige van jullie zijn al aan jullie 10de Theo bezig.
Ik weet het, ik loop wat achter.

Maar hier is dan toch: Theo!








Wat leerde ik?
Dat ik de vlieseline niet helemaal tot aan de rand moet doen, zomen vrij laten.
Dat ik de vlieseline wel erg stijf vond, volgende keer misschien laten?
Er ging iets mis met de staander en de kraag. De kraag was iets te lang, waardoor de blouse nu niet chique dicht kan tot boven, (maar dat waren we toch niet van plan.)
De bias aan de manchetten kon netter.
Dat ik de plooien de verkeerde kant op legde, en dat geduldig uithaalde en opnieuw deed.

Allez, dat valt nog mee. En nu door naar de volgende Theo.
De zussen willen ook wel een Theo jurk.

Patroon: Theo van Zonen09
Stof: Really vintage jaren 90, gekregen. Voelt flanel-zacht.

En o ja, hoe voorkom je dat een hemd op een pyjama lijkt?

2 opmerkingen:

  1. Ik maakte al verschillende "Theo-hemden" ... om het iets te vergemakkelijken, knip ik de staander onmiddellijk aan de kraag. Gewoon de patronen tegen elkaar leggen en alles samen uitknippen. Dat lukt aardig en zo heb ik minder werk! De kraag verstevig ik, de staander niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pyama ? Ik zie geen pyama hoor ! Misschien krijg je dat idee door de stipjes op de stof in combi met een lichte kleur ??
    Maar zo gecombineerd doet mij die Theo helemaal niet aan een pyama denken . Ik maakte nog geen enkele Theo , dus het kan erger ;-)

    BeantwoordenVerwijderen