zondag 17 januari 2016

When a plan comes together

Ik zag het al helemaal voor me, hoe dit kleedje er uit moest komen te zien.
De stof lag al lang te wachten.
Een ouderwets modelletje met lange mouwen
en een kraagje en o ja, blinde knopenpad voor.
De lange mouwen waren haar wens, de rest die van mij.

Een patroon met al deze wensen zag ik niet, dus werd het mix and match:
Zo nam ik het lijfje van de tinny, die valt wat breed.
De lange mouwen van de Ishi, past er perfect op.
En de standaard kraag van Theo, zonen09, deze verlengde ik iets.
Voor de rok pakte ik de stofbreedte en rimpelde deze.

Het achterpand van het lijfje werd uit een stuk geknipt, 1 cm versmald.
Het voorpand knipte ik in twee delen, 
met genoeg extra stof om de blinde knopenpad te maken.

De kraag werkte ik af met een smal biasbandje.

't Zat super snel ineen.









Stof: Petit Pan Osami bleu nuit
Patroon: mix and match

2 opmerkingen: