donderdag 26 november 2015

Gebreid vest

Nu het kouder wordt, komt zoals ieder jaar
de breimicrobe weer boven.
Al maanden op een laag pitje, maar nu ineens weer met flinke zin.

Met groot plezier zie ik hoe in blogland de breipennen steeds vaker worden opgepakt!
Ik geniet van al het moois dat getoond wordt.

Met deze wol wist ik precies wat ik wilde, het passende patroon vond ik niet.
Aangezien ik een simpel vestje wilde maken, telde ik steken en ging zonder patroon aan de slag.
We zijn content met het resultaat.

Voor de breiers:
Op Pinterest vond ik dit
Een handige site waar je aan de hand van je priemdikte het aantal steken kunt vinden. 

De wol is van Drops, enkele jaren geleden gekocht en nu niet meer te krijgen.
De wol is een mengeling tussen wol en zijden. Het voelt heerlijk.


Ze wilde graag zakjes
Haardracht bepaalde ze ook zelf: net als dubbele Lotje
Zien jullie? Twee voortanden aan het wisselen.
Ik ben dol op haar plotse krullippen.



Het volgende project is alweer opgestart. 
Het wordt de Minty Cardigan uit LMV 1/2014

1 opmerking:

  1. Wat een ijver lieve Nelleke .Wie had dit allemaal kunnen denken toen wij tegenover elkaar zaten aan de grote tafel in de lerarenkamer tijdens de vergaderingen .
    Jij inmiddels moeder van drie en juffie . Ik geen kinderen meer thuis en oma van Eva , vier jaar .
    Zij is nu bij de kleuters , bij juffie Marina en kom daar nu als oma om haar op te halen .
    Een totaal ander scenario .
    Mooi weekend gewenst

    BeantwoordenVerwijderen