woensdag 21 oktober 2015

KCW herfst 2015

Een winterjas wilde ik graag maken. Zo een lekkere warme waar je in wilt wonen.
Zie hier het resultaat:


Mouwen wat op de groei, daar komen we de winter mee door.

De prachtige zachte stof vond ik in de kringwinkel in de vorm van een giga-jaren 90 jas.
Met passen en meten wist ik er een jas met kap uit te knippen.

De knopen herbruikte ik.
Zien jullie die grote zakken... om schatten in te verzamelen.
De gouden accenten van de knopen liet ik terugkomen in het koordje.
Stevige lus, onmisbaar (een restje bias- en paspelband)
Het label uit de gerecykleerde jas
Super teddybeer binnenkant

Kringwinkelbuit 1: Buitenkant jas

Kringwinkelbuit 2: binnenkant jas
Toen Ravi de jas eenmaal aan had, wilde ze hem niet meer uit.
Zo ontzettend warm en zacht...

'Mama, het is eigenlijk geen jas, maar een knuffel die me ook knuffelt als ik troost wil.'
Dus volledig in het thema van KCW Disquise!




Patroon: SVDHD 2, met een zelfgetekende kap.
Stof: 2 kringwinkelvondsten, kosten 8€

8 opmerkingen:

  1. Fantastisch! Dat vind ik echt een gave, in lelijke oude kleding iets nieuws zien. Schitterend gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waw! Wat een werkje... dat kan tellen qua recykleerjas!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooo wat een topper! Echt zalig mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waw knap seg en ze staat er zo schoon mee!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wauw, dat heb je knap gedaan... ik zou het er niet in zien, maar jij maakt er iets heel moois van!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superknap! Dan is kunnen naaien écht tof he, en het geeft een berg voldoening!

    BeantwoordenVerwijderen