donderdag 20 augustus 2015

Daar gaat ze....

...naar het eerste leerjaar!
Onze oudste grote dochter gaat dit jaar leren lezen, schrijven, rekenen,...
en O... ze is er klaar voor!
Nog 3 nachtjes slapen en dan is het zover.
In Nederland is 1 september geen memorabele startdatum,
iets waar ik maar niet aan kan wennen.

Ik maakte een pennenzak en een tasje voor haar schoentjes.
Ze is er zo oprecht blij mee. Zo zoet.

Wie wordt er nu niet vrolijk van huppelende eenhoorns...





Ze neemt ze de hele dag overal mee naar toe, koestert de pennenzak.
En zucht soms: 'Ik vind het wel spannend'.
'Ik ook', zucht ik dan.
Verbaasd kijkt ze me aan.

4 opmerkingen:

  1. Dat is een goede start voor het eerste leerjaar, zo'n prachtige pennenzak. Wat zullen alle andere kindjes jaloers zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ik wens haar (en jou) heel veel succes voor haar eerste schooldag in het eerste leerjaar. :-)
    De pennenzak is toch al dik in orde!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het wordt een superjaar! Haar startmateriaal is alleszins prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik ben fan van de kleurenpracht! Die fluo - rits past zo leuk. Ik wil ook naar school!

    BeantwoordenVerwijderen