maandag 24 augustus 2015

1ste schooldag-jurk

Ja, dat vond ik er toch wel bij horen.
Een nieuwe jurk als je naar 't eerste studiejaar gaat.

Want vandaag ging ze...








Cirkelrok met biasband omzomen, gegarandeerd een schoon resultaat. 
Klein kapmouwtje 
De kapmouwtjes en hals werkte ik ook af met bias, dit keer met stipjes.
Ze verlangde al lange tijd naar een zwierjurk.
De kapmouwtjes tekende ikzelf, het patroon is van SVDHD 2 met een cirkelrok.
De stof koos ik uit een stoffenopruim van een collega.
Ik zou zelf niet snel voor de grote bloemen kiezen,
maar had hier al gezien dat ze daar goed mee stond.

10 opmerkingen:

  1. MOOI !!!! Lorin haar eerste schooldagjurk is ook net omgezoomd ... die van ons is wel niet zo feestelijk :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi.! Ze zal wel fier geweest zijn om zo naar school te vertrekken voor de eerste dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooi! Ik hoop er dit weekend ook nog ééntje te maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. amaai, dat is pas in stijl aan het lager beginnen!
    machtig schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat eerste leerjaar kan niet anders dan een feestje worden zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Supermooi! Die eerste schooldag kan niet anders dan een geslaagde dag worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Volgende dinsdag hier ook zo'n eerste-leerjaar-eerste-schooldag... ik moet dringend aan dat kleedje beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mmoooi!!!! en lekker zwierig .. ze zal stralen

    BeantwoordenVerwijderen