woensdag 29 juli 2015

Rianne jurk als trui

Op de blog is het misschien wat stilletjes.
Maar ik zit niet stil hoor!
Ik maakte al enkele kledingstukken maar die kunnen nog niet geshowd worden, wegens ongeboren of ongehuwd... althans nog geen feest gevierd.

Dit maakte ik voor mezelf, een trui.
Ik nam de bovenkant van de Rianne jurk en verlengde die met een paar centimeter.
De stof is een niet rekbare tricot, schoon blauw gemĂȘleerd.
De achterkant is een hele soepele geweven stof.
De achterkant maakte ik rond, zoals bij een blouse.

Alles zonder slag of stoot?
Neu, 't zat rap ineen, dat wel.
Maar ik ging weer de fout in met niet-rekbare stof...
dus te strak aan de armen.
Dat loste ik op door een strook ertussen te zetten.

En ik ben kei blij met het resultaat!
Voelt als instant love- forever.






De zoom aan de achterkant werkte ik af met biasband.


Stof: een recykleer project uit een gigantische O'Neill trui, gekocht voor 20 cent

6 opmerkingen:

  1. Gemaak uit een trui gekocht voor 20 cent.....WAUW!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. deze is echt super!!!! heel mooi
    Ik 'save' jouw post onmiddellijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! Zo mooi in alle eenvoud! Echt mijn ding!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! Leve het selfish sewing :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geslaagd project, en al helemaal nu ik lees dat het uit een grote trui gemaakt is. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen