vrijdag 12 juni 2015

Gulp schrik

Kennen jullie dat?
Dat je iets nog nooit genaaid hebt en daar schrik voor hebt?
Zo had ik ooit tricot-angst, die werd rijkelijk overwonnen en omgezet in tricot-mania.

Maar ik kampte nog met de angst voor het onbekende van de gulp, de rits wel te verstaan.
Het patroon was al lang getekend, de stof al lang geknipt.
Maar telkens belandde er iets boven op de stapel... iets wat ik wel al kon.
Tot ik mezelf streng toesprak en me eraan zette.

En nu? Trots op het resultaat.

Tip: ik droeg een jeans tijdens het naaien en kon telkens goed kijken welke kant de naden op moesten. Waar een dubbele naad hoorde en hoe de litsjes vastgenaaid dienden te worden.










Stof: gigagrote kringwinkel broek. waar ik just een korte broek uit kreeg, 
lange pijpen zaten er niet in.
Patroon: Ottobre 1/2013 patroon nr 30
Ik maakte aan de binnenkant een verstelbare elastiek, 
want voorzag dat het broekje wat wijd zou zijn.

Juno is absoluut fan van haar nieuwe broek.
En dat zegt wat voor een meisje wat alleen jurken draagt.
Waarom die kleine oogjes?
De foto's nam ik rap voor 't naar school gaan, 7 uur 's ochtends.

En die super toffe top? Rop van Mierlo is de naam
Ze draagt haar Marni met trots, van haar peetoom.

3 opmerkingen:

  1. Die zou zo uit de winkel kunnen komen. Chique!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schoontje en dat uit een kringloopbroek! Heel mooi afgewerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar is wel wat werk in gekropen, denk ik dan zo! Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen