woensdag 6 mei 2015

Chinees schilderij

Een stofje, jarenlang gekoesterd.
Dacht er eerst een tuniek van te maken voor Juno.
Iets voor mezelf, zou ook plesant zijn.
En toen wist ik wat ik er van zou maken.
De tilda top. Dat leek me het ultieme patroon.
Simpel van snit, zodat de prachtige stof tot zijn recht kon komen.
Goed, het was geen tricot. Maar vaste stoffen konden ook, las ik.
Ja, ge voelt de bui al hangen...

Ik maakte een prachtige blouse...
En hij hangt aan de kast.
Mijn Chinese schilderij.
Want, ik pas 'm niet...



Ja, als ik als een schilderij sta, dan kan ik er in.
Maar enige beweging en het trekt..
Zo spijtig.
Dus volgende keer toch in tricot.
Vast stoffen bij de Tilda top zijn een no go.
Nu ik dit type, ben ik over mijn verdriet heen. Gelukkig.

Ik weet namelijk iemand die er ook blij mee gaat zijn,
en 'm hopelijk past.

De zoom werkte ik af met een bias bandje 

Patroon: Tilda top, LMV 2/2015
Stof: Chinese zijde

10 opmerkingen:

  1. Amaaaai zo schoon, dat moet effe pikken als dat niet past seg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend jammer dat je m niet past!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat jammer!! Vooral nu je dat prachtige stofje zo lang hebt gekoesterd. Maar ik weet zeker dat die andere persoon jouw Tilda met veel trots zal dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat erg! Het is echt een schoon Chinees schilderij!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo mooi! Jammer dat hij je niet past!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is echt balen, want hij is zeer mooi afgewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat jammer dat hij niet past, zo mooi! Misschien een give away van maken als je de maat vermeld? Echt te mooi voor de kast.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. amaai, zo'n schoontje!!! jammer dat het niet past!

    BeantwoordenVerwijderen