vrijdag 15 mei 2015

Bloemenpracht

Dit is het tweede kleedje op rij wat ik maakte voor een ander meisje.
Haar moeder koos de stof.
Deze stof zou ik zelf niet kiezen maar het staat Juno erg mooi.
Zijzelf wilde hem wel houden!
Misschien toch maar eens grote bloemen kiezen.




Een mooi belegje aan de binnenkant.
De randen van de rok en mouw werkte ik af met biasband. Leuk om te doen, schoon resultaat.
Hier kun je lezen hoe je dat moet doen.
Bij de wijde mouw kun je de binnenkant ook zien, met die biaszoom mag dat wel.

L, veel plezier ermee!

Patroon: SVDHD 2 met wijde mouw en een fronsstukje in de rok
Stof: van bij Klijntje.be

4 opmerkingen:

  1. Leuk jurkje! Vind stofje ook super :)
    Dat biais he, is dat gewoon dubbelplooien en op de gevouwen zoom vaststikken? Nog nooit gedaan hier, maar ziet er idd netjes uit zo!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik stik de biasband, met de goede kant naar beneden (open gevouwen) op de goede kant van de jurk. Daarna vouw in de biasband naar binnen en stik vast, aan de binnenkant van de rok. Succes!

      Verwijderen
  2. Speciaal die wijde mouwen. Ik zou nooit grote bloemen kiezen voor een 'klein' model maar het staat haar wonderwel. Echt mooi!

    BeantwoordenVerwijderen