woensdag 7 januari 2015

Leren slofjes

Toen Rocco over de grond kraffelde maakte ik leren slofjes
Nu kraffelt hij al lang niet meer, maar rent, springt en haalt kunsten uit.
Toch zijn slofjes onmisbaar op onze houten vloer.
Niet alleen voor hem, ook voor zijn zussen.

Ik voorzag aan de randen franjes door het leer in te knippen.

Het rechterslofjes kreeg een stip, makkelijk te herkennen.



Ravi voelde het indianenbloed stromen en liep met lasso's door het huis.

Bij Rocco gebruikte ik 3 verschillende kleuren leer en maakte geen franjes.
 Hij vond het voetbalschoenen. Schot in de roos.



Het patroon, dat ik als basis gebruikte, vond ik hier
In het Deens.... 
Ik vond het patroon niet heel goed, moest telkens nog veel bijschaven. 

Tof om te maken? Niet echt.
Wel heel erg blij met het resultaat.

Juno kreeg er rode, waar ik plots geen foto van hem. Indianen slofjes, net als Ravi

5 opmerkingen:

  1. Wat fijn!! Ik liep met hetzelfde plan maar door het ontbreken van een patroon (en ook tijd en zin) er toch maar (lelijke) gekocht in de solden.
    Een tijd terug gooide ik de versleten bobuxen van de oudsten weg, stom genoeg. Ze hadden nog prima kunnen dienen als patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat mooi geworden. Ik ben zelf ook al een paar keer begonnen aan slofjes voor de kids, maar blijf steken in het patroon gedeelte...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De resultaten zijn echt prachtig, zo leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen