maandag 25 augustus 2014

Banksia top try-out #2

Poging nummer twee van het geweldige patroon (zie vorig bericht)
Nog niet in het echte stofje, Atelier Brunette l'envolee hirondelle

Laatst vertelde een hele leuke dame mij welk kleurtype ik ben.
Niet dat ik van plan ben mij daar strikt aan te houden...
Lap, geen herfsttype... wist ik wel, maar 'k  hou zo van die kleuren.
Dus nu sjoefelde ik wat.
Wel een herfstkleurig-bloesje maar toch blauw dicht bij mijn gezicht...
Dat mag ook, toch? Dames van de kleurenconsulenten?

Chateau de Saint Fargeau, Yonne

Wat veranderde ik zoal aan het patroon?
Ik liet de borstnepen geheel achterwege en versmalde het voorpand wat.
Het rugpand gaf ik 1 cm meer, vond dat het wat trok als ik bukte.
Bleek achteraf niet nodig. Mijn vorige bloesje knipte ik een beetje scheef, daar ging het mis.
Ik vergat de kraag te verlengen, deze is dus wat vreemd. Sluit niet aan bij de knopen. Ach, er zijn ergere dingen. 
De knopenpad maakte ik dit keer wel.

Ik had erg weinig stof, dus 't werd een heel kort bloesje.
(Herkent ge de stof, Sis?)
De mouwen kregen geen zoom, ik liet de rand van de stof 'zoom' zijn. Dat valt erg soepel.
De kraag is van een Liberty-achtige katoen, wat iets te soepel valt. 
Toch iets verstevigen volgende keer.


De shirt-skirt maakte ik van een oud hemd, zie hier

Ik ben er klaar voor! Atelier Brunette, at last...

2 opmerkingen: