zondag 13 april 2014

Laurel van Colette

Een patroon wat al lang op mijn stapeltje lag. Laurel van Colette.
Ik maakte er een voor mezelf, van een oude zijden jurk van mijn moeder.
En gaf er een cadeau, zijde met stippeltjes.

Ik maakte knoopjes op de rug, in plaats van een rits.

Als ik voor mezelf iets maak, zit ik vaak te knoeien met de maat.
Het patroon is zelden zoals ik het graag zou zien.
Herkenbaar?

Ook bij dit patroon moest ik de nodige aanpassingen doen.
Iemand een gouden tip voor een goed passend patroon voor een blouse?








9 opmerkingen:

  1. Herkenbaar ! Geen tips maar wel super mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo herkenbaar... Dat is dan jammer als je er lang aan gewerkt hebt en het toch niet volledig is zoals je dacht hé. ;-)
    Dat met de bolletjes is mijn favoriet, prachtig!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch een leuk resultaat. Leuk model ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Héél herkenbaar!! Helaas geen èchte blouse tips, behalve dan dat ik van te voren het papieren patroon al opmeet. Of de schouders wel breed genoeg zijn en recht genoeg (ik heb hele rechte schouders). Dat de bustehoogte op de goede hoogte zit en de heupen breed genoeg (ik heb verschillende maten in mijn lijf). Van te voren het patroon doormeten scheelt soms al een paar veranderingen later.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kijk, daar heeft een mens iets aan. Ga ik zeker doen! Dank je

      Verwijderen
  5. En meteen twee in eens, productief ben jij!

    BeantwoordenVerwijderen