donderdag 10 april 2014

Birdie

Soms hangen de dingen in de lucht...
Enige tijd geleden pinde ik mijn 'origami stamp bird' op pinterest.
Dat verhaal leidde tot de trui die ik in een eerdere post liet zien.

Toen ik daarmee bezig was, liet zij mij dit mooie stofje zien.
Precies mijn stempel! Blijkt daar een stof van te zijn!
Wist ik niets van, had ik nergens gezien.

Soms hangen de dingen in de lucht.

Ik kreeg een klein stukje en dat was precies genoeg voor een voorpandje van een kleedje.
De blauw/wit geblokte stof lag al lang te wachten... 
een soort batist is het, ontzettend zacht en soepel. 
Kocht ik ooit bij een stockverkoop van Just In Case.

Omdat de stoffen beide heel dun waren, voerde ik het jurkje helemaal.
Het kraagje verstevigde ik met vlieseline R200










Patroon: Stof voor durf-het-zelvers
Het kraagje tekende ik zelf.

11 opmerkingen:

  1. Hoe leuk, dat er een stofje van bestaat. Leuk jurkje heb je ermee gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk zeg, dat daar een echt stofje van bestaat. Fijn dat je een klein stukje kreeg en er een voorpandje uit kon halen, samen met de ruitjes een hele mooie combi!

    Het modelletje is perfect bij de stofjes.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi gedaan!
    ik heb je genomineerd voor Liebster award!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. toffe combinatie! ik had ook al zoiets van... vanwaar ken ik dat vogeltje nu?.... haha de stof ligt hier ook in de kast ...

    BeantwoordenVerwijderen