woensdag 12 maart 2014

Tweede leven

Helemaal per ongeluk was het niet...
Ik breide lang geleden een vest voor mezelf.
Wegens: te groot, droeg ik het te weinig.
En ik dacht bij mezelf... als ik het nu eens op 30 graden was.
Dan zal het een beetje krimpen en past het me perfect.
Althans dat was het idee.

En toen deed ik de wasmachine open en kwam er een ienimini versie uit.
Na enkele seconden van black-out, zag ik een nieuwe mogelijkheid.
Een heel warm lente jasje voor Ravi!





Ik maakte een voering van een oude Saint-James trui van mijn moeder.
(Die ik toch echt niet weg kon doen, maar echt te versleten was om er nog iets tegoei mee te maken.)

Met flinke drukknopen kan ze het jasje dicht doen.
Aangezien knoopsgaten net zo lief mee krimpen.

Dit was het vest zijn eerste bestemming.






En telkens als ze haar nieuwe jasje aan doet, zegt ze trots: Ah, ik moet geen jas aan!

9 opmerkingen:

  1. Jouw vestje heeft een heel leuke en mooie bestemming/draagster gekregen. Ook super gedaan met de voering

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is wat ze noemen: een geluk bij een ongeluk! Heel tof jasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi opgelost! nu hopen dat het niet meer krimpt en anders kun je de pop er misschien nog een plezier mee doen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed opgelost maar toch jammer.... want die grote versie vind ik ook wel heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, is dat zo hard gekrompen op 30 graden????
    Zeer creatief opgelost!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die is wel héél hard gekrompen zeg... Méga, maar wel mooi voor de kleine dame :D

    Mooi gevoerd, zodat het een echt jasje wordt. Leuk!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is ook een vorm van recy-kleren. Zo heb ik vorige week een prachtige wollen broek gewassen die nu ongeveer voor Juno past. Maar jij stond toch ook mooi met het vestje, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi! Vond je het moeilijk om een voering erin te maken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, dat is eigenlijk heel makkelijk. Het vestje gebruik ik als patroon. Bij de hals, de onderkant en de mouwen naaide ik de voering met de hand erin.

      Verwijderen