zaterdag 17 november 2012

Pied de poule kleedje

Zie! Dit krijg je ervan... al je dochter vaak 'moet' poseren in kleedjes....


Ik ben nogal dol van pied de poule stof. Deze stof was vrij stug, ik was een beetje bang dat het niet mooi zou vallen. Maar de stugge stof komt het patroon ten goede!

Ik nam een simpel a-lijn jurkje. De kraag tekende ik zelf. De extra 'flapjes' eronder, naaide ik op de jurk. 
En om het helemaal af te maken een knoopje in het midden. Het lijkt een beetje op een kettinkje, niet?
De armsgaten werkte ik af met een biasbandje, waar ik aan een kant een paspelbandje van maakte. Dus biasband en paspelband in een! Super handig en makkelijk!



Voor het eerst een paspelzak. Dit leerde ik van haar tutorial. Blij met het resultaat.


Classic-meets-rock- rits


Stof: Schroder, Rotterdam
Patroon: a-lijn jurkje, kraag eigen ontwerp(je)

13 opmerkingen:

  1. 1 woord wauw!
    Ben fan van je kraag en inderdaad de rits.... Da's rock! Ik hou van dit soort kleding! En helemaal in de mode!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige jurk ! Kraag is fantastisch. En, eh Pied de poule is terug in hé, dus helemaal hip.

    Lieve groetjes,

    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heel mooi jurkje met een super verzorgde afwerking.
    Mijn felicitaties

    BeantwoordenVerwijderen
  4. waw, de kraag is fan-tas-tisch!! heel mooi... en natuurlijk ben ik ook gek van 'pied de poule' ;-)

    BeantwoordenVerwijderen