dinsdag 9 oktober 2012

Typewriters dress

Toen ik deze pin zag langskomen.. wist ik.. daar wil ik ook een jurkje mee maken.
De stof is redelijk stijf, katoen/linnen. Dus met een simpel a-lijn kleedje ging ik aan de slag.
De afgelopen tijd maakte ik al heel wat kleding voor Ravi, telkens viel het te groot uit en paste de grote zus het beter. Dit keer was ik hierop bedacht en pakte het 'van Katoen' patroon erbij, die zit namelijk als gegoten.


Het kleedje werkte ik af met een rond kraagje en zowat overal een paspelbandje.



Juno werd, net als haar moeder, verliefd op het stofje en wilde er ook een kleedje van. Ik had enkel nog genoeg stof voor een rokje. Het patroon haalde ik uit allemaal rokjes.Wel 'genoeg' is een groot woord. Het paste allemaal maar nipt, zo nipt dat ik geen stof meer had voor een zoom.... 
Het is dus meer een peuter-kokerrok geworden. En of dat nu zo lekker zit om te spelen..





Kleine zus paste de taille beter maar bij haar is het rokje wel erg lang.... en korter maken is zonder van de typemachines.. Dilemma... 

(Waarom zoveel posts?.... Ik ben nog steeds met verlof en er is nog geen baby geboren... dus veel tijd.. maar dat zal snel afgelopen zijn.. hoop ik)

7 opmerkingen:

  1. Heel mooi. En inderdaad een heel mooi stofje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is het toch een prachtig stofje he :) En je hebt er een heel mooi rokje en jurkje van weten te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. waw, prachtig! Ben verzot op dat stofje en het ronde kraagje bij het kleedje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supermooi kleedje! Werk jij de binnenrandjes telkens af met een biaislintje? Zo'n net effect dat dat geeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. OOOO zo mooi! Ik ben ook zo zot van die Melody Miller stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooh waauw! Ik ben ook zot van deze stofjes. Vind het prachtig verwerkt in een jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi!!!!!!!!! En joepie! Ik heb die stof ook nog liggen!

    BeantwoordenVerwijderen