maandag 17 september 2012

Tutorial Cupcakes-sokjes

Om ons heen zijn al een heel veel kleintjes geboren de afgelopen tijd.
Morgen ga ik op kraambezoek bij een collega. Ze kreeg een meisje.
Ik maakte van babysokjes deze cupcakes. 
Een feestelijk cadeautje!
Net echt, om te snoepen!

Wat heb je nodig?
Lange babysokjes, cupcake van siliconen of papier en eventueel een bloemetje (op een stukje ijzerdraad) voor de versiering.

Hoe doe je het?
1 sokje vouw je dubbel (in de lengte) en rol je op. Je rolt om het bloemetje heen. Dit wordt de binnenkant.
Het tweede sokje rol je ook op, maar nu anders. Je rolt het om. Enkel het 'been' van boven naar beneden, tot aan het hieltje.
Dan stop je het opgerolde sokje in je 'zwembandje'.
De onderkant kun je netjes opvouwen.
Ik gebruikte dubbelzijdige plakband om het taartje in de cupcake te plakken.
Zoek een mooi 'taart'doosje of pak het in met cellofaanplastic. Lint erom en klaar!
(De beschrijving is misschien niet zo heel duidelijk, maar als je goed kijkt naar de foto, met het ook lukken)




3 opmerkingen:

  1. Nou ja! Wat een ontzettend leuke, lieve en originele manier van sokjes cadeau doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohh zou me dit gaan lukken??? Dit lijkt me wel een heel leuk babykadootje (dochter van mijn man is zwanger...nog effe geduld hebben totdat we weten in welke kleuren de sokken te scoren ;)).

    BeantwoordenVerwijderen