zondag 30 september 2012

Antoinette...

Ik durf 'm bijna niet te laten zien...
In blogland hangt de Antoinette al maanden in de kleerkast....(en zo hoort het)
Maar eindelijk is nu mijn Antoinette af (en op de foto gezet, dat kan hier soms ook nog even duren).

De stof lag al maanden klaar, het patroon ook en nu is het dan eindelijk gelukt.
Mijn eerste blinde rits...daar haalde ik een speciaal blindrits-voetje voor.
Ik was al super trots op het resultaat... nog niet echt 'blind' maar wel chique.
Het paspelband er netjes tussen gezet. 

Voor de kleine zus maakte ik een ander kleedje. 
Bijpassend van stof, ander patroon.
Dit keer was mijn blinde rits echt stekeblind! 
(de eerste keer had ik de rits niet open gemaakt alvorens te naaien)

Zie hier het resultaat!

Mijn vriend: het blinderits-voetje









Stof: Petit Pan, Noeks
Patroon jurk Juno: Antoinette van spiegelstiksels
Patroon jurkje Ravi: Japans patronenboekje, patroon aangepast met plooitjes

7 opmerkingen:

  1. Prachtig : zusjes in eenzelfde stofje maar toch zo anders !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. die antoinette blijft een prachtding!!! Zalig die foto's en hoe leuk beide zusjes in hetzelfde stofje!!! Nu de mama nog é ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ontzettend mooie jurkjes! Knap gemaakt hoor! Ik vind de rits toch best wel blind als ik de foto zo bekijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zelfs met bijpassende haarspeldjes! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen